مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: گذر موفق از پیک سالجاری با همراهی مشترکان میسر است.
کد خبر: ۹۶۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 23 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمد اله داد در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت‌های مدیریت مصرف در حوزه برق تشویق محور است چرا که نرخ برق به گونه‌ای نیست که مشترکان برق برای کاهش مصرف برق انگیزه لازم را داشته باشند.
وی بااشاره به اینکه  امسال ۱۰ هزار مگاوات کمبودتولید انرژی  داریم ،یادآورشد: اهمیت تامین برق پایدار و مطمئن به دلیل شرایط ناشی از کرونا  به ویژه ضرورت بسیار بالای تامین برق مراکز درمانی و همچنین کم آبی سدها، افزایش گرمای هوا و قرار داشتن در ایام انتخابات، نسبت به سالهای گذشته بسیار بیشتر است.
وی با اشاره به چالش و تهدید جدی استخراج غیرمجاز رمز ارزها با استفاده از تعرفه‌های یارانه‌ای برق افزود: با استفاده از کنتورهای هوشمند و داده‌کاوی رفتار و رصد بار مصرفی ۱۵ هزار ماینر  غیرمجاز در استان شناسایی شده است.
اله داد اظهار داشت: شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در استان مرکزی با جدیت ادامه دارد و انتظار می رود شهروندان در صورت اطلاع، مراتب را  با شماره‌گیری سامانه ۱۲۱ اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق اطلاع دهند.
وی اضافه کرد: جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش خاموشی در پیک تابستان امسال است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از پرداخت بیش از یک میلیارد ریال پاداش به گزارش کنندگان مزارع غیرمجاز رمز ارز  در استان تاکنون خبر داد وگفت: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی مردمی، نظارت مراکز پایش صنعت برق، کنتورهای هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهارداشت: همکاری و مشارکت  صنایع در طرح های مدیریت مصرف برق ضروری است.
اله داد افزود: تنظیم برنامه کاری هفتگی صنایع برای کاهش مصرف برق به صورت یک روز در هفته برای تابستان پیش رو لازم است.

مدیرعامل  شرکت توزیع برق استان مرکزی  بر لزوم کاهش مصرف ۱۶۰ مگاواتی در استان مرکزی براساس ابلاغ توانیر به منظور گذر از تابستان بدون خاموشی تاکید کرد.
اله داد با اشاره به اینکه سقف سهمیه تعیین شده مصرف برای استان مرکزی  ۶۹۲ مگاوات از سوی توانیر اعلام شده است،که میزان مصرف در استان مرکزی به بیش از  ۸۵۰ مگاوات رسیده است،افزود:امسال ۱۶۰ مگاوات باید در استان مدیریت بار صورت پذیرداین  مدیریت بار از حساسیت بالایی برخوردار است و کار بیشتری را می‌طلبد.
وی با توجه به رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در استان ادامه داد: اگر موضوع مدیریت مصرف برق جدی گرفته نشود این امکان وجود دارد که با گرم شدن هوا و افزایش دما در بحث موازنه تولید و مصرف انرژی برق مشکل ایجاد شود و مجبور به اعمال خاموشی های گسترده شویم.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار